93 867 45 11 hola@baobab-cm.cat

OPTOMETRIA I TERÀPIA VISUAL

Des del servei d’optometria i teràpia visual ens encarreguem d’avaluar  i tractar les habilitats visuals que interfereixen en el procés d’aprenentatge.

La visió borrosa o doble, dificultats amb la lectura i l’escriptura, inversions de lletres o números, fatiga visual (mal de cap, ulls vermells i coïssor) o postures forçades a l’hora d’escriure o llegir, poden ser alguns dels símptomes que indiquin que existeix una dificultat visual.

Funció visual  Eficiència visual  Processament de la informació 

 

HABILITAT VISUAL DESCRIPCIÓ SIGNES VISUALS POSSIBLES INTERFERÈNCIES EN L'APRENENTATGE
Agudesa Visual L’agudesa visual és la capacitat de discriminar el mínim detall, és a dir, la capacitat de veure-hi amb nitidesa tant de lluny com de prop. Aquesta habilitat està directament relacionada amb la miopia, la hipermetropia, l’astigmatisme, la presbícia (vista cansada), l’ambliopia (ull gandul) i diverses patologies oculars. Visió borrosa de lluny i/o de prop. Incomoditat durant la lectura, cansament, mal de cap, falta de concentració, atenció i/o comprensió.
Motilitat ocular  La motilitat ocular és l’habilitat per moure els ulls de forma precisa, suau i ràpida. Aquesta habilitat intervé durant la lectura. Dificultat per moure correctament els ulls. Mala lectura: velocitat i comprensió lectora no adequada, omissions, salts de línies, pèrdues del lloc de lectura... 
Acomodació Acomodació L’acomodació és la capacitat que permet enfocar nítidament objectes que es troben a diferents distàncies. Una capacitat d’enfocament ràpida i automàtica és essencial per un eficaç rendiment i mantenir l’atenció visual. Problemes per interpretar la informació visual rebuda Dificultats per reconèixer lletres i formes simples, dificultats amb les matemàtiques, dificultat per distingir les idees principals dels textos, dificultat per veure la globalitat o el detall de les figures, dificultat per distribuir de forma adequada les tasques en un full en blanc. 
Visió binocular  La percepció visual és la interpretació que fa el cervell de les imatges visuals que li arriben. Les habilitats perceptives visuals són: discriminació visual, memòria visual, relació visuo-espacial, constància de forma, figura fons i tancament visual Problemes per interpretar la informació visual rebuda  Dificultats per reconèixer lletres i formes simples, dificultats amb les matemàtiques, dificultat per distingir les idees principals dels textos, dificultat per veure la globalitat o el detall de les figures, dificultat per distribuir de forma adequada les tasques en un full en blanc 
Percepció visual  La integració visuo-motora és la representació gràfica d’allò que percep amb la visió  Coordinació ull-mà no adequada. Moviment motor fi inadequat. Mala cal·ligrafia, dificultats en la còpia 
Integració visuo-motora  La lateralitat és la presa de consciència d’un mateix dels seus costats, dret i esquerre, és el requisit previ per poder orientar-se en l’espai i el temps. La direccionalitat és la comprensió de les relacions espacials (orientació en el pla i en l’espai).
La dominància és el predomini d’un dels dos costats sobre l’altre, degut a al predomini d’un hemisferi sobre l’altre 
Dominàncies creuades entre l’ull i la mà (creuament ull-mà) i/o procés de lateralització i direccionalitat inacabat Inversions, confusions, mala presentació, dificultat per orientar- se, pèrdua de coordinació i equilibri...